21 Nisan 2014 Pazartesi

Bir Sahile Bakış Daha

 Ana hatlarıyla tuvale resmin yerleşimini aktarıp, herbir kabartılacak görüntünün kartondan şekli çıkartılıyor.

Binalar ve diğer yükseltiler kısa bir nasıl oldu acaba provasının ardından, kuvvetli bir yapıştırıcı ile yerlerine yapıştırılıyor.

 Tercihen ertesi gün, tüm tuval ve üzerindeki kabartılar, beyaz rölyef macunu ile kaplanıyor.  Rölyef macununu evde yapmak da mümkün.  Benim geçen yıldan kalma bir büyük kutum vardı, onu kullandım.  Yer karoları, dağ tırtıkları, pencere hatları gibi yerleri, macun hala kurumamışken yapıp, şekillendirmek gerekiyor.  Resmin alt köşesindeki bitki öbeğini, talaş, beyaz tutkal ve boya karışımı hazırlayarak, ilk kat macun kuruduktan sonra yerleştirip, iyice sertleşmesi için en az bir gün beklemek gerekiyor.

Ve eğlence başlıyor...Evdeki akrilik boyalar ihtiyacım olan renklerde idi, yeni almama gerek kalmadı.  Tamam tamam, dayanamayıp burada kullanmadığım iki üç renk aldım yine de..

 Hah tamam diyene kadar yapıp bozmak, rötuşlamak, bekleyip görmek, tekrar boyamak serbest..

 Kabartma resmin son hali..Henüz çerçeveletme fırsatım olmadı.  Çerçeveli halini daha sonra ilave ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder